top of page

ארבע הצעות להתנעה לאחר תקופת אתנחתא // בחרו את המתאימה עבורכם....


רצף של אירועים עבר עלינו, כמו בכל שנה בתקופה זו, שבו לא ממש עובדים, לא ממש מתקדמים, אין ממש התחלות חדשות, ומשתדלים לא לסייםם משהו שצפוי לו המשך...

חופש גדול,

מלחמה,

עוד קצת חופש,

ראש השנה,

כיפור,

סוכות ראשון, שמחת תורה....

רצף של אירועי אתנחתא בהם בשלב זה או אחר רוב העובדים במשק ימצאו את עצמם המנוחה יחסית, בהתנהלות איטית לפי קצב הילדים, בטיולים, חופשות, ים, בריכה ושוב ים....

אז איך מתניעים חזרה וטוענים את הגוף באנרגיה מחודשת?

להלן 4 הצעות. את כולן ניסיתי, חלקן עבדו עבורי וחלקן פחות. בידקו מה יעבוד עבורכם ועם זה המשיכו. התמדה זה סוד הניצחון!

הצעה ראשונה: החלטה וצעד ראשון

קבלו החלטה על שינוי הרגל אחד.

זה יכול להיות שינוי בריטואל הבוקר שלכם: אם עד עכשיו קמתם ברגע שצריך ומיד להעיר את הילדים ולהתארגן לקראת התחלת יומכם, החלטה של לקום רבע שעה קודם, לשתות קפה בשקט ולא תוך כדי, לקרוא קטע קטן או לראות סרטון המעורר בכם השראה ליום חדש, לפתוח תריסים בכל הבית כדי שהאור החדש ייכנס, או מקלחת קרה של בוקר (למי שלא היה רגיל לכך קודם).

החליטו על מעשה אחד קטן ועשו אותו פעם ראשונה.

הקשיבו לעצמכם. מה הרגשתם?

הצעה שניה: המרצת הדם והעלאת האנרגיה בגוף.

ניתן להמריץ את הדם ע"י מקלחת קרה של בוקר וניתן להעלות את האנרגיה ע"י מזור מלא אנרגיה לארוחת הבוקר. אם החלטתם על אחד מאלה בסעיף הקודם - אשרייכם.

כאן, נוסיף אנרגיה מסוג אחר. ספורט.

אם לא בא לכם לצאת החוצה לריצה, רכיבה או כל פעילות בחוץ (חם מידי, גשום מידי, או כל סיבה שהיא) הפעילו מוסיקת מסיבות קיצבית וריקדו כרבע שעה כדי להעלות את הדופק ובכך גם את האנרגיה בגוף. לא מעט סירטונים ביוטיוב ילמדו אתכם כמה תרגילים שבמשך רבע שעת פעילות בבוקר יטענו את גופכם במנת האנרגיה הדרושה לו להתעוררות.

הצעה שלישית: מוסיקה בכל מצב

מוסיקה בבוקר. כזו שאתם אוהבים ועושה לכם טוב. כזו שאתם יכולים לשיר את כל המילים במלוא הגרון (גם לה לה לה יעשה את ההבדל).

פיתחו את העיניים עם מוסיקה.

אני מכירה בתים שבהם מערכת הבית החכם מפעילה את המוסיקה האהובה על בני הבית בכל בוקר בשעת ההתעוררות... גאוני בעיני!

הוכח כי בזמן שירה (כמו בזמן סקס, שוקולד, קניות או שאר דברים שאנחנו אוהבים) מופרש דופאמין, הידוע גם כמתווך הדיבור. מה שאומר: שירו במלוא גרון!

הצעה רביעית: מדיטציה.

למי שאוהב.

לי אישית מאוד קשה להתחבר לעולם המדיטציה, ועדין לא הצלחתי להרגיע את המוח בזמן המדיטציה. אולם לא מעט אנשים מוצאים עצמם מתחילים את הבוקר לאחר מדיטציה טובה, שעושה סדר במחשבות, ממלאה את הגוף באמון עצמי ובביטחון עצמי ו'מסדרת' את המחשבות לקראת ההולך לבוא.לעיתים קרובות, לא מעט תשובות לשאלות מהותיות עולות במהלך מדיטציה טובה (שאגב לא חייבת להיות ארוכה יותר מרבע שעה - 20 דקות).

תוכלו למצוא לא מעט הדרכות למדיטציה ברשת מטובי המומחים.

חשוב שתתחברו למנחה, למילים שנאמרות, לשפה (עברית או אנגלית), למוסיקה.

ישנן מדיטציות שמנחות לנושאים שונים כגון: לבוקר/ לערב לפני השינה, לשחרור מחשבות שליליות, מדיטציות לנשים ועוד... בחרו לכם את הנושא המתאים לכם ותתמסרו. עד הסוף!

בברכת שנה מעולה של אנרגיות גבוהות,

שלכם בידידות,

שירלי

26 views0 comments
bottom of page