top of page

"ואם הייתי קפטן?" – ניהול בעזרת מטאפורות, היכולת לעקוף מחשבה...


*** The Hebrew version will be followed by the English one

"כשאני רעב, ואני רוצה להכין משהו לעצמי, אני מכין אוכל מהר מהר ממה שזמין ולא משקיע. כשאני מכין לאחרים אני משקיע ממש ואפילו הולך לקנות מה שחסר לי כדי שיצא מושלם. ככה גם בעבודה, כשאני צריך לדאוג לעצמי אני מקצר ומוותר. כשאני דואג לאחרים תמיד יש לי את כל הזמן שבעולם להקדיש להם, אפילו אם זה בא על חשבון עצמי..."

"מה אני אמור לעשות כמנהל שכל אחד עושה מה שבא לו ומושך לכיוון שלו וחושב שהוא יודע הכל וקשה להם לקבל, אני מנהל צעיר ורוב חברי הצוות מבוגרים ממני, והם לא באמת סופרים אותי. מילא אני אבל הבעיה שהם מושכים לכל הכיוונים והצוות לא באמת מתקדם לכיוון טוב ומשיג את היעדים שנקבעו, קצת כמו סירת משוטים שכל אחד חותר בקצב שלו ובכיוון שלו ובזמן שלו ואז זה משפיע מאוד על כל הקבוצה שאו תקועה במקום או פשוט מתקדמת אבל בלופים סביב עצמה באותו מקום... מה עושים? איך אני יכול לתת את הקצב?"

****************************

בהסתכלות על המטאפורה בצורה מעמיקה יותר, מובן שמדובר בצורת דיבור המחליפה את השם של פריט, מצב או פעולה במשהו שהוא לא, אך זה משהו שיכול להעיד ולהבהיר מה הוא כן. זוהי דרך יצירתית, חווייתית, מעוררת דימיון ואקספרסיבית יותר להראות את המשמעות המילולית של משהו מבלי להשתמש באופן ישיר מילולית על הדבר. מטאפורות נפוצות מאוד בשפה המדוברת וניתן לשמוע אותן בקביעות בשיחות יומיומיות.

מטאפורה היא צורה של שפה פיגורטיבית או שניתן לומר ויזואלית. היא מתרחקת מהתייחסות למשהו במובן המילולי הישיר והספציפי, ומתייחסת אליו כאל משהו אחר כדי ליצור דמות דיבור ותיאור דמיוני יותר של האדם או הסיטואציה הנידונה.

המטאפורה יכולה להוסיף תיאור מפורט ומורכב יותר למשהו, להעניק למאזין חוויה מעמיקה יותר. מטאפורה מסוגלת בקלות רבה יותר להעביר רעיון או רגש מאשר פשוט להשתמש באמירה מילולית.


כמה מהדוגמאות הנפוצות ביותר לשימוש במטאפורה בשפה היומיומית הן:

• השלג היה כמו שמיכה לבנה על האדמה.

• הוא כזה צ'יקן (בהתיחסות לפחדן).

•אתה כמו אור השמש שלי …

• העננים הם כמו צמר גפן מתוק.

• איזה קור כלבים.

• הוא כל כך מוכשר; הוא ממש כוכב.

• הוא כל כך מגושם כמו פיל בחנות חרסינה.

• הייתה לה לשון חדה כמו סכין.

• זה מרגיש כאילו משקל כל העולם מוטל על הכתפיים שלי.

• הוא עבר כל כך הרבה בחייו שהוא פיתח רצון של ברזל להמשיך ולא משנה מה אומרים לו בדרך.

• הוא כל כך ייחודי כמו דגי הסלמון השוחים במעלה הזרם.


אנו יכולים לזהות 12 סוגים של מטפורות בשימוש בשפה הנפוצה:

1 - מטפורה בסיסית

הסוג הבסיסי ביותר של מטפורה הוא המטאפורה העיקרית/ הבסיסית. מטאפורות ראשוניות משמשות בדיבור ובלימודים בחיי היומיום. לדוגמה, החיים הם כמו חלום / "אני חי את החלום...". במטאפורה זו משווים שני דברים שונים, כך שהמשמעות ברורה מאוד.


2 - מטאפורה מורכבת

קיבוץ של מטפורות ראשוניות נקרא מטאפורות מורכבות. במטאפורות אלו, אנו משווים שני דברים או יותר. לדוגמה, עיניה קלטו את המנגינה ושיקפו אותה במי הנחל הזורמים. המשפט הזה מורכב משתי מטפורות.


3 - מטפורה מעורבת

מטאפורות מעורבות מושוות אנלוגית לקומדיה. הם משלבים בכוונה שתי מטפורות שאינן מתאימות/מטופשות. דוגמה: לאחר קבלת העבודה הזו, אני טס גבוה אל ענני האושר.


4 - מטפורה מתה

מטאפורה מתה היא דמות דיבור שהייתה פעם השוואה חיה, אבל עם הזמן הפכה להיות כל כך שגורה שהיא כבר לא מעוררת דימוי חזק או קשר למשמעות המקורית שלה. בעיקרו של דבר, מטפורה מתה איבדה את איכותה הפיגורטיבית והיא משמשת כעת כמונח פשוט, מילולי. דוגמה: החוט עף דרך עין המחט. (זו מטאפורה שפחות נראה את השימוש בה ביומיום בעיברית.)


5 - מטפורה יצירתית

מטאפורה יצירתית היא השימוש בהבדל קיים תוך כדי האנשה או השמת תכונות של דבר או סיטואציה אחרת על אותו הנושא המדובר, ביצירתיות. דוגמה: היא כוכבת זוהרת.


6 - מטפורה מורחבת

מטאפורה מורחבת היא מכשיר ספרותי המשמש ליצירת השוואה בין שני דברים, מושגים או רעיונות שלכאורה אינם קשורים זה לזה, המשתרעת על פני מספר שורות או אפילו שיר או פרוזה שלמים. זהו סוג של מטאפורה הנמשכת לאורך יצירה ספרותית ומאפשרת חקירה והבנה מעמיקה יותר של הרעיונות או הנושאים הבסיסיים. במטאפורה מורחבת, הכותב משתמש במטאפורה כדי להעביר רעיון מסוים, ולאחר מכן ממשיך לפתח את המטאפורה הזו לאורך כל הכתיבה, לרוב תוך שימוש במספר דוגמאות ווריאציות על המטאפורה המקורית. זה יוצר הבנה מורכבת וניואנסית יותר של הרעיון הנחקר, ויכול להוסיף עומק ועושר לטקסט.

דוגמה למטאפורה מורחבת ניתן למצוא בשירו של ג'ון דון "A Valediction: Forbidding Mourning", שבו הוא משווה את האהבה בין שני אנשים למצפן, ומפתח את המטאפורה הזו לאורך השיר כדי לחקור את הרעיון של אהבה שמתעלה מרחק פיזי והפרדה.


7 - מטפורה מושגית

מטפורה מושגית היא מסגרת מטפורית המבנה את הדרך בה אנו חושבים על מושג או תחום מסוים. זה כרוך במיפוי סט אחד של רעיונות או חוויות (תחום המקור) על גבי סט אחר של רעיונות או חוויות (תחום היעד) על מנת להבין טוב יותר את תחום היעד. לדוגמה, המטאפורה "אהבה היא מסע" היא מטפורה מושגית שמבנה את הדרך בה אנו חושבים על אהבה. הוא ממפה את מושג המסע, על שלביו, אתגריו ויעדיו השונים, על גבי מושג האהבה. מסגרת מטפורית זו מאפשרת לנו לדבר על אהבה במונחים של התקדמות, כישלונות ומטרות סופיות, שיכולות להעמיק את הבנתנו את המושג המורכב והמופשט הזה. מטאפורות קונספטואליות טבועות לעתים קרובות עמוק בשפה, בתרבות ובדפוסי החשיבה שלנו, ויכולות לעצב את הדרך בה אנו תופסים ומפרשים את העולם סביבנו. הם יכולים לשמש גם בכוונה על ידי כותבים, דוברים ומפרסמים כדי לעורר רגשות או אסוציאציות מסוימות בקהל שלהם.


8 - מטפורה מרומזת

מטאפורה מרומזת היא סוג של מטאפורה שאינה מוצהרת במפורש, אלא משתמעת או מוצעת באמצעות שימוש בשפה. במטאפורה מרומזת, הכותב או הדובר אינם משתמשים במילים "כמו" או "כמו" כדי ליצור השוואה בין שני דברים, כפי שקורה במטאפורה מסורתית או מפורשת. במקום זאת, המטאפורה מוצעת באמצעות שימוש במילים, ביטויים או דימויים המעוררים אסוציאציה או אנלוגיה מסוימת.

דוגמה, המשפט"אבא שלי הוא סלע בחיי" או "היא הייתה כוכבת זוהרת בקהילה שלה" מרמז על מטפורה מרומזת, המשווה את האישה לכוכבת מבלי להשתמש במילים "כמו" או "כמו". המטאפורה מוצעת באמצעות שימוש בשם התואר "זוהר" והקשר של כוכבים עם בהירות וחשיבות. מטפורות מרומזות יכולות להיות עדינות וניואנסיות, ולדרוש מהקורא או המאזין לעסוק באופן פעיל בשפה ובקונטקסט על מנת לזהות ולפרש את המשמעות המטאפורית. הם יכולים להוסיף עומק ומורכבות לכתב או נאום, ויכולים ליצור חוויה מרתקת ויצירתית יותר עבור הקהל.


9 - מטפורת שורש

מטפורת שורש היא מושג מטפורי בסיסי העומד בבסיס ומעצב תרבות, השקפת עולם או מערכת אמונות מסוימת. זוהי מסגרת מטפורית מתפשטת ולעתים קרובות לא מודעת המספקת בסיס לאופן שבו אנשים תופסים ומבינים את העולם הסובב אותם. לדוגמה, בתרבות המערבית, מטפורת השורש של "הטבע כמכונה" השפיעה על האופן שבו אנשים חשבו באופן מסורתי על עולם הטבע וקיימו אינטראקציה עם העולם. מסגרת מטפורית זו רואה בטבע מערכת של חלקים מכניים שניתן להבין ולשלוט באמצעות חקירה מדעית וחדשנות טכנולוגית.

מטפורות שורש יכולות להיות כלים רבי עוצמה לעיצוב אמונות, ערכים ונורמות חברתיות, כמו גם ליצירת נרטיבים וזהויות תרבותיות משותפים. הם יכולים גם להגביל או להגביל את הדרך שבה אנשים חושבים וחווים את העולם, ויכולים להוות מקור לקונפליקט וחוסר הסכמה כאשר מטפורות שורש שונות מתנגשות..


10 - מטאפורה חזותית

מטאפורה חזותית היא סוג של מטאפורה המשתמשת בדימויים או באלמנטים חזותיים כדי לייצג מושגים, רעיונות או רגשות מופשטים. זה כרוך בשימוש בתמונה או בסמל כדי להעביר משמעות או מסר שחורגים מהייצוג המילולי של התמונה עצמה. מטאפורות חזותיות משמשות לעתים קרובות באמנות, פרסום ועיצוב כדי להעביר רעיונות או רגשות מורכבים בצורה מושכת ויזואלית ובלתי נשכחת. לדוגמה, תמונה של לב שבור עשויה לשמש כמטאפורה ויזואלית לכאב של מערכת יחסים כושלת.דוגמה: ניהול צוות הוא כמו המנצח שמנצח על התזמורת.


11 - מטאפורה ארגונית

מטאפורה ארגונית היא דמות דיבור או השוואה המשמשת לתיאור ארגון, תרבותו ותהליכיו. זה כרוך בשימוש במילה או בביטוי מהקשר אחר כדי לעזור לאנשים להבין או לדמיין איך הוא ארגון. לדוגמה, ניתן להשוות ארגון למכונה, משפחה, קבוצת ספורט או כוורת, בהתאם למאפיינים המיוחדים של הארגון ולמטרת ההשוואה. מטאפורות ארגוניות יכולות לעזור לאנשים להבין ארגונים מורכבים על ידי מתן מסגרת מחשבתית להבנתם. עם זאת, חשוב לזכור שמטאפורות אינן ייצוגים מדויקים ועלולות לפשט או לעוות את המציאות.


12 - מטאפורה שקועה

מטאפורה שקועה היא סוג של מטאפורה שאינה גלויה מיד לקורא או למאזין. זה כרוך בשימוש במילה או בביטוי באופן המרמז על השוואה או אנלוגיה, אך מבלי לציין זאת במפורש. המטאפורה "שקועת" מתחת לפני השטח של הטקסט, ועל הקורא או המאזין להסיק את משמעותה על סמך הקשר ופרשנות. למשל, הביטוי "הוא היה טובע בחובות" מרמז על השוואה בין הצפה בחובות לבין טביעה, אך המטאפורה אינה מוצהרת במפורש. מטאפורות שקועות יכולות להוסיף עומק וניואנסים לשפה, אך הן יכולות להיות מאתגרות גם עבור אנשים שאינם מכירים את ההקשר התרבותי או הלשוני הבסיס..


עכשיו, אחרי שהבנו את היסודות על סוגי המטאפורות, אפשר לצלול עמוק לתוך עולם הניהול בעזרת מטאפורות.

כפי שנאמר, ניהול באמצעות מטאפורות הוא דרך להשתמש בשפה סמלית כדי לעזור לאנשים להבין רעיונות או מצבים מורכבים. ניתן להשתמש במטאפורות כדי להעביר מושגים מופשטים בצורה יותר קונקרטית וניתנת לקשר. הם יכולים לשמש גם כדי לעודד חשיבה יצירתית, לעורר רעיונות חדשים ולהקל על פתרון בעיות.

לדוגמה, מנהל עשוי להשתמש במטאפורה של "מסע" (סוג מטאפורה 9) כדי לתאר את תהליך השגת המטרה. זה יכול לעזור לעובדים להבין שעשויים להיות מכשולים בדרך, אבל עם התמדה ועבודת צוות, הם יכולים להגיע ליעדם.

דוגמה נוספת תהיה שימוש במטאפורת "גן" (מטאפורה מסוג 11) כדי לתאר את הצוות כאורגניזם חי שצריך לטפח ולגדל. זה יכול לעזור לעובדים להבין שצריך להשקיע בצוות, ושהשתתפות כולם הכרחית כדי שהצוות ישגשג., כתלות וכחלק מהתרבות הארגונית וההתנהגויות הנהוגות בארגון.

מנהל יכול גם להשתמש במטאפורות כדי ליצור חזון משותף לארגון, כמו שימוש במטאפורה של "ספינה" כדי לתאר את הארגון (מטאפורה מסוג 7 או 10), חברי הצוות הם הצוות, והמנהל הוא הקפטן, זה יכול לעזור לעובדים להבין את החשיבות של עבודה משותפת כדי לנווט את הארגון במים סוערים. שימוש במטאפורות בניהול יכול גם לעזור לטפח תחושה של הבנה משותפת ומטרה משותפת בין העובדים, כמו גם לעודד יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. חשוב לבחור את המטאפורה הנכונה שמתאימה לסיטואציה ולקהל ולהשתמש בה בצורה ברורה וקלה להבנה.


ראוי לציין ששימוש במטאפורות ככלי ניהול אינו תחליף לתקשורת ברורה וקבלת החלטות, אלא השלמה לה.

לכן, אם אנו רוצים להשתמש במטאפורות בסגנון הניהול שלנו, עלינו ללמוד כיצד להשתמש במטאפורה.


השימוש הראשון והחשוב ביותר במטאפורות הוא עידוד מוטיבציה לצוות.

שימוש במטאפורות לעידוד מוטיבציה של הצוות יכול להיות דרך יעילה לעזור לעובדים להבין את חשיבות עבודתם ולטפח תחושה של מטרה משותפת ומחויבות להשגת יעדי הצוות.

הנה כמה טיפים לשימוש במטאפורות כדי לעודד מוטיבציה לצוות:

1. בחרו מטאפורה שרלוונטית לעבודת הצוות ושמהדהדת לעובדים. לדוגמה, אם הצוות עובד על פרויקט שדורש הרבה שיתוף פעולה ועבודת צוות, אתה יכול להשתמש במטאפורה של "צוות חתירה" כדי להדגיש את החשיבות של כולם לעבוד יחד כדי להשיג מטרה משותפת.

2. השתמש במטאפורה באופן עקבי ובמגוון הקשרים. זה יעזור לחזק את המסר ולהפוך אותו לבלתי נשכח יותר עבור העובדים. לדוגמה, תוכל להשתמש במטאפורת "צוות חתירה" בפגישות צוות, בתקשורת עם עובדים ובהערכות ביצועים.

3. השתמש במטאפורה כדי ליצור חזון משותף לצוות. לדוגמה, אם הצוות הוא "צוות חתירה", תוכל להשתמש במטאפורה זו כדי להסביר כיצד המאמצים של כולם נחוצים כדי להניע את הצוות קדימה ולהגיע לקו הסיום.

4. השתמש במטאפורה כדי לעודד חשיבה יצירתית ופתרון בעיות. לדוגמה, אם הצוות עומד בפני מכשול מאתגר, אולי תבקש מהם לחשוב איך הם היו מתגברים עליו אילו היו "צוות חתירה" ולהשתמש במטאפורה זו כנקודת מוצא לפתרונות סיעור מוחות.

5. השתמש במטאפורה כדי להכיר ולתגמל את חברי הצוות על תרומתם. לדוגמה, אם מישהו עושה מעל ומעבר כדי לעזור לצוות להשיג את מטרותיו, אתה עשוי לזהות אותו כ"חותר כוכב" או "MVP של צוות".

6. השתמש במטאפורה כדי לעודד תחושת בעלות ואחריות בקרב חברי הצוות. לדוגמה, אם הצוות הוא "צוות חתירה", תוכל לעודד את חברי הצוות לחשוב כיצד הם יכולים לתרום להצלחת הצוות ולקחת בעלות על תפקידם בהשגת יעדי הצוות.

חשוב לציין ששימוש במטאפורה אינו פתרון קסם, יש להשתמש בו ככלי להקלת תקשורת ומוטיבציה בנוסף לאסטרטגיות אחרות


השימוש החשוב השני במטאפורות הוא להשתמש בו על מנת לעודד מצוינות.

שימוש במטאפורות לעידוד מצוינות הוא דרך לעורר אנשים לשאוף לסטנדרטים גבוהים יותר ולהגשים את מלוא הפוטנציאל שלהם.

הנה כמה טיפים לשימוש במטאפורות כדי לעודד מצוינות:

1. בחרו מטאפורה שתופסת את מהות המצוינות. לדוגמה, מחוץ לעולם הספורט, אתה יכול להשתמש במטאפורה של "ספורטאי אולימפי" כדי להדגיש את החשיבות של עבודה קשה, התמדה ומסירות להשגת המטרות.

2. השתמש במטאפורה באופן עקבי ובמגוון הקשרים. זה יעזור לחזק את המסר ולהפוך אותו לבלתי נשכח יותר עבור העובדים. לדוגמה, תוכל להשתמש במטאפורה "ספורטאי אולימפי" בתקשורת של עובדים, הערכות ביצועים ופגישות צוות.

3. השתמש במטאפורה כדי ליצור חזון משותף של מצוינות. לדוגמה, תוכל להסביר שבדיוק כפי שספורטאים אולימפיים שואפים למדליות זהב, הצוות שלך צריך לשאוף למצוינות בכל ההיבטים של עבודתם.

4. השתמש במטאפורה כדי לקבוע סטנדרטים גבוהים לביצועים. לדוגמה, תוכל להסביר שבדיוק כפי שספורטאים אולימפיים צריכים לעמוד בסטנדרטים מחמירים כדי להתחרות, הצוות שלך צריך לשאוף לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות וביצועים.

5. השתמש במטאפורה כדי לעודד שיפור מתמיד. לדוגמה, תוכל להסביר שכמו שספורטאים אולימפיים תמיד מחפשים דרכים לשפר את הביצועים שלהם, הצוות שלך צריך לחפש כל הזמן דרכים לשפר את הכישורים והידע שלהם.

6. השתמש במטאפורה כדי לזהות ולתגמל מצוינות. לדוגמה, ייתכן שתזהה חברי צוות שמפגינים ביצועים יוצאי דופן או שעושים מעל ומעבר כדי להשיג את מטרות הקבוצה כ"אלופים אולימפיים".

7. השתמש במטאפורה כדי לעודד עבודת צוות ושיתוף פעולה. לדוגמה, תוכל להסביר שכמו שספורטאים אולימפיים מסתמכים על חבריהם לקבוצה ומאמנים כדי להשיג הצלחה, הצוות שלך צריך לסמוך אחד על השני ולשתף פעולה כדי להשיג מצוינות.

שוב, שימוש במטאפורה אינו פתרון קסם, יש להשתמש בו ככלי להקלת תקשורת והשראה בנוסף לאסטרטגיות אחרות

שאלה נוספת שעשויה להעלות כשמדברים על מטפורות בניהול, היא מתי הזמן הנכון להשתמש בהן?

בעוד ששימוש במטאפורות יכול להיות כלי יעיל לניהול, ישנם מצבים מסוימים שבהם הם עשויים שלא להתאים.

הנה כמה דוגמאות:

• כשהקהל אולי לא מבין את המטאפורה. מטפורות עובדות בצורה הטובה ביותר כשהן ניתנות לזיהוי וקלות להבנה. אם הקהל לא מכיר את המטאפורה או אם המטאפורה לא ברורה, ייתכן שהיא לא תהיה יעילה בהעברת המסר.

• כאשר המטאפורה אינה רלוונטית לסיטואציה. יש לבחור מטפורות בקפידה על מנת להבטיח שהן רלוונטיות לסיטואציה ושהן מעבירות את המסר בצורה מדויקת. אם מטאפורה אינה רלוונטית, ייתכן שהיא לא תהיה יעילה בהשראה או הנעת עובדים.

• כאשר משתמשים במטאפורה לעתים קרובות מדי. מטפורות יכולות להיות יעילות כאשר משתמשים בהן באופן עקבי, אך אם נעשה בהן שימוש יתר, הן עלולות להפוך לקלישאתיות ולאבד את השפעתן. חשוב להשתמש בהם בצורה אסטרטגית ומשורה.

• כאשר המטאפורה משמשת לציפוי סוכר במצבים קשים (S.L. זו הייתה דוגמה לשימוש במטאפורה מסוג 5). אפשר להשתמש במטאפורות כדי להפוך מצבים קשים ליחסים יותר, אבל אין להשתמש בהן כדי לצבוע או להמעיט במצבים שליליים. אם משתמשים במטאפורה בדרך זו, ייתכן שהיא לא תתקבל היטב על ידי העובדים ואף עלולה לשחוק את האמון.

• כאשר משתמשים במטאפורה כדי להימנע מתקשורת ישירה. מטפורות יכולות להיות שימושיות להקלת תקשורת, אך אין להשתמש בהן כדי להימנע מתקשורת ישירה או כדי להימנע מטיפול בבעיות קשות. אם משתמשים במטאפורה בדרך זו, ייתכן שהיא לא תהיה יעילה בפתרון בעיות או בהשגת התוצאה הרצויה.


לסיכום, חשוב לקחת בחשבון את ההקשר והקהל בעת שימוש במטאפורות בניהול, ולהשתמש בהן בצורה מתאימה ואפקטיבית. אם השימוש במטאפורה עלול לגרום לבלבול, או אולי לא יתקבל היטב, עדיף להימנע מכך.

****************************

המלצות / Recommendations:

The coaching experience with Shirley was truly exceptional. The chemistry between us was outstanding, and her ability to effectively communicate and understand my needs as a student was paramount to my progress and motivation. I felt completely at ease with Shirley and trusted her completely, which made the learning experience all the more enjoyable. I highly recommend her as a coach to anyone looking to improve and grow in their field.”

- Omri Leuenger, Infrastructure and QA Automation manager, Fireblocks

"שירלי נתנה לי כלים אפקטיבים לשיפור העבודה שלי, טכניים ומנטלים, נתנה לי מקום להביע את תחושותיי ללא ביקורתיות ועם הבנה והכלה מלאה, היא ידעה לתת מילים לתחושות שחשתי ולמצבים שלא ידעתי איך להתמודד איתם."

– ע'. מנהלת בכירה בפירמת רו"ח

“Shirley brings great business experience and organizational understanding, enabling her to provide practical tools for dealing with daily managerial and professional dilemmas. On top of her skills and experience, She is a great listener with the nicest approach, making every session with her enjoyable and insightful.”

- T’. Senior Project Manager

"My mentor guided me how to approach different day to day situations that I had difficulties to handle. Once I implemented her techniques, I really saw a change and it helped me a lot."

– M’. Product Manager

“I enjoyed the flexibility of Shirly and that she was a wonderful listner and gave really great tips that I could implement in my work”

– O’. Senior Marketing manager

***************************

לימודי ניהול קרובים - The Management Experience

קורס ניהול עפ"י עקרונות הפסיכולוגיה החיובית, בשיתוף דר' קרן אור חן - לפרטים לחצו כאן.

אימון ופיתוח מנהלים אישי - לפרטים ויצירת קשר לחצו כאן.

אימון מנהלים בקבוצה - לפתיחת הקבוצה הקרובה לחצו כאן

נוח לכם שאבוא אליכם? לסדנה, לקורס, לאימון מנהלים מותאם ומדויק לצורך שלכם - צרו קשר כאן

או שפשוט תתקשרו ל 054-6476007 or just call me at

***************************

Managing with metaphores – the English version:

By looking at the metaphor in a more profound way, we have discovered that it is a form of figure of speech which replaces the name of an item, situation or action with something that it is not. It is a more creative and expressive way to show the literal meaning of something without using literal speech. Metaphors are extremely common in spoken language and can be regularly heard in day to day conversation.


A metaphor is a form of figurative language, such as a rhetorical device in which an object, idea or situation is referred to directly as something it is not. It moves away from referring to something in a literal sense, and refers to it as something else in order to create a more imaginative figure of speech and description of the person or the situation at hand.

The metaphor can adda more detailed and complex description to something, giving the listener a more in depth experience. A metaphor is more easily able to convey an idea or an emotion than by simply using a literal statement.

Some of the most common examples of using metaphor in the day-to-day language are:

· The snow was like a white blanket on the ground.

· He is such a chicken.

· You are my sunshine, my only sunshine…

· The clouds are like fluffy cotton candy.

· It was rainy cats and dogs.

· He is so talented; he is a shining star.

· He is so clumsy like an elephant in a China shop.

· She had a sharp tongue like a knife and could easily cut someone down to size.

· I tried to put on a happy face for her sake, but it felt like the weight of the world was on my shoulders.

· He’s been through so much in his life that he has developed an iron will to keep going no matter what is being thrown at him.

· He is so unique like the salmon fish swimming up stream.

We can identify 12 types of metaphors are being used in the common language:

1 – Primary Metaphor

The most basic type of metaphor is the primary metaphor. Primary metaphors are used in daily life speech and studies. For example, Life is like a dream / “I am living the dream…”. In this metaphor, two different things are compared, so the meaning is very clear.

2 – Complex Metaphor

Grouping of primary metaphors is called complex metaphors. In these metaphors, we compare two or more things. For example, Her eyes caught the melody and reflected it in radiance. This sentence is composed by two metaphors.

3 – Mixed Metaphor

Mixed metaphors are distant for comedy. They intentionally combine two metaphors that are inappropriate/silly. Example: After getting this job, I am flying high and into the valleys of happiness.

4 – Dead Metaphor

A dead metaphor is a metaphor that has the spellbound fundamental image of its meaning due to repetitive and popular use. Example: The thread flew through the eye of the needle.

5 – Creative Metaphor

Creative metaphor is an original difference that calls plan to itself as a figure of speech. Example: She is a shining star.

6 – Extended Metaphor

The extended metaphor is a comparison between two different things that carry throughout the cycle of sentences in a paragraph of a poem. Example: Dickson days, Hope is the thing with feathers that perches in the soul, and sings the tune — what the words, and never stops at all.

7 – Conceptual Metaphor

In conceptual metaphor one though is implicit in conditions of a different.Example: Argument is war.

8 – Implied Metaphor

An implied metaphor is a metaphor that compares two different things without bringing up one of them. Example: My dad is my rock.

9 – Root Metaphor

A root metaphor is directly interrelated to people, culture, characteristics, and perception of life. Example:Life is a journey.

10 – Visual Metaphor

A visual metaphor is an image that the viewer is meant to understand as a symbol for something else. It is also the representation of a person, place, thing, or thought by a visual image. Example: managing a team is like the orchestrator conducting the orchestra.

11 – Organizational Metaphor

Organizational metaphor is a comparison used to define the fundamental aspects of an institute and describe its method of operation.

12 – Submerged metaphor

Submerged metaphor is a type of metaphor is which one of the terms is indirect fairly than acknowledged explicitly.

Now, after understanding the basics about metaphors, lets deep dive into the world of management with metaphors.

As was said, managing with metaphors is a way of using symbolic language to help people understand complex ideas or situations. Metaphors can be used to convey abstract concepts in a more concrete and relatable way. They can also be used to encourage creative thinking, spark new ideas, and facilitate problem-solving. For example, a manager might use the metaphor of a "journey" (metaphor type 9) to describe the process of achieving a goal. This could help employees understand that there may be obstacles along the way, but with perseverance and teamwork, they can reach their destination. Another example would be using a "garden" metaphor (metaphor type 11) to describe the team as a living organism that needs to be nurtured and grown. This could help employees understand that the team needs to be invested in, and that everyone's participation is necessary for the team to thrive. A manager can also use metaphors to create a shared vision for the organization, like using the metaphor of a "ship" to describe the organization (metaphor type 7 or 10), the team members are the crew, and the manager is the captain, this can help employees understand the importance of working together to navigate the organization through turbulent waters. Using metaphors in management can also help to foster a sense of shared understanding and common purpose among employees, as well as encourage creativity and out-of-the-box thinking. It's important to choose the right metaphor that suits the situation and the audience, and to use it in a way that is clear and easy to understand. It's worth noting that using metaphors as a management tool is not a substitute for clear communication and decision-making, but rather a complement to it. So, if we want to use metaphors in our management style, we must learn how to use metaphore. First and most important use of metaphors is to encourage team motivation. Using metaphors to encourage team motivation can be an effective way to help employees understand the importance of their work and to foster a sense of shared purpose and commitment to achieving the team's goals.

Here are some tips for using metaphors to encourage team motivation: • Choose a metaphor that is relevant to the team's work and that resonates with employees. For example, if the team is working on a project that requires a lot of collaboration and teamwork, you might use a "rowing team" metaphor to emphasize the importance of everyone working together to achieve a common goal. • Use the metaphor consistently and in a variety of contexts. This will help to reinforce the message and make it more memorable for employees. For example, you might use the "rowing team" metaphor in team meetings, employee communications, and performance evaluations. • Use the metaphor to create a shared vision for the team. For example, if the team is a "rowing team," you might use this metaphor to explain how everyone's efforts are necessary to move the team forward and to reach the finish line. • Use the metaphor to encourage creative thinking and problem-solving. For example, if the team is facing a challenging obstacle, you might ask them to think about how they would overcome it if they were a "rowing team" and to use this metaphor as a starting point for brainstorming solutions. • Use the metaphor to recognize and reward team members for their contributions. For example, if someone goes above and beyond to help the team achieve its goals, you might recognize them as a "star rower" or "team MVP." • Use the metaphor to encourage a sense of ownership and accountability among team members. For example, if the team is a "rowing team," you might encourage team members to think about how they can contribute to the team's success and to take ownership of their role in achieving the team's goals. It's important to note that using metaphor is not a magic solution, it should be used as a tool to facilitate communication and motivation in addition to other strategies The second important use of metaphors is to use it in order to encourage excellancy. Using metaphors to encourage excellence is a way of inspiring people to strive for higher standards and to achieve their full potential.

Here are some tips for using metaphors to encourage excellence: • Choose a metaphor that captures the essence of excellence. For example, out of the sports world, you might use a "Olympic athlete" metaphor to emphasize the importance of hard work, perseverance, and dedication to achieving one's goals. • Use the metaphor consistently and in a variety of contexts. This will help to reinforce the message and make it more memorable for employees. For example, you might use the "Olympic athlete" metaphor in employee communications, performance evaluations, and team meetings. • Use the metaphor to create a shared vision of excellence. For example, you might explain that just as Olympic athletes strive for gold medals, your team should strive for excellence in all aspects of their work. • Use the metaphor to set high standards for performance. For example, you might explain that just as Olympic athletes have to meet rigorous standards to compete, your team should strive to meet the highest standards of quality and performance. • Use the metaphor to encourage continuous improvement. For example, you might explain that just as Olympic athletes are always looking for ways to improve their performance, your team should be constantly looking for ways to improve their skills and knowledge. • Use the metaphor to recognize and reward excellence. For example, you might recognize team members who demonstrate exceptional performance or who go above and beyond to achieve the team's goals as "Olympic champions." • Use the metaphor to encourage teamwork and collaboration. For example, you might explain that just as Olympic athletes rely on their teammates and coaches to achieve success, your team should rely on one another and collaborate to achieve excellence. Again, using metaphor is not a magic solution, it should be used as a tool to facilitate communication and inspiration in addition to other strategies another question that may raise up when talking about metaphors in management, is when is the right time to use them? While using metaphors can be an effective tool for management, there are certain situations in which they may not be appropriate.

Here are a few examples: • When the audience may not understand the metaphor. Metaphors work best when they are relatable and easy to understand. If the audience is unfamiliar with the metaphor or if the metaphor is not clear, it may not be effective in conveying the message. • When the metaphor is not relevant to the situation. Metaphors should be chosen carefully to ensure that they are relevant to the situation and that they accurately convey the message. If a metaphor is not relevant, it may not be effective in inspiring or motivating employees. • When the metaphor is used too often. Metaphors can be effective when used consistently, but if they are overused, they can become clichéd and lose their impact. It's important to use them strategically and sparingly. • When the metaphor is used to sugarcoat difficult situations (S.L. this was an example of use of a metaphor type 5). Metaphors can be used to make difficult situations more relatable, but they should not be used to sugarcoat or downplay negative situations. If a metaphor is used in this way, it may not be well received by employees and can even erode trust. • When the metaphor is used to avoid direct communication. Metaphors can be useful for facilitating communication, but they should not be used to avoid direct communication or to avoid addressing difficult issues. If a metaphor is used in this way, it may not be effective in resolving problems or achieving the desired outcome. to summarize, It's important to consider the context and the audience when using metaphors in management, and to use them in a way that is appropriate and effective. If the use of a metaphor may cause confusion, or may not be well received, it's better to avoid it.

88 views0 comments
bottom of page